Firmy rozdávají propagační předměty při nejrůznějších příležitostech. Je tedy velmi pravděpodobné, že některý z nich se dostane i k vám. Koneckonců, je to poměrně rozšířená strategie. A zatímco běžně se jedná o drobnosti typu propiska či klíčenka, někdy se podnik rozhodne investovat do tohoto způsobu propagace více. Výsledkem je reklamní textil.
Ten má široký záběr, od čepice přes mikinu až po triko. Jeho cílem je zviditelnit jméno firmy mezi lidmi. Pokud jej totiž nosíte, může upoutat pozornost ostatních, kteří mohou být zvědaví na to, o jaký podnik se jedná. Firma tak může získat potenciální nové zákazníky.
Zde se však nabízí otázka: vzhledem k tomu, že jejich používáním pomáháme propagaci dané firmy, měli bychom tyto reklamní textilie vůbec nosit? Zvláště když například nesouhlasíme s jejími praktikami, nebo nepovažujeme její výrobky za kvalitní?
Odpověď je poněkud složitější. Je jasné, že se to absolutně nehodí pro různé oficiální příležitosti, ba ani na nošení do zaměstnání, pokud pracujete na nějaké vyšší pozici. A většina takovýchto pracovních míst má stejně předepsaný svůj dress code, který skutečně tyto propagační předměty nezahrnuje.
Dobrá, ale co doma? Tam může být přeci každému jedno, co si vezmu na sebe. I zde je to pravda jen částečně. Faktem je, že tyto čepice, mikiny či trička a další kusy oblečení, které dostanete, jsou skutečně nevalné kvality. Je samozřejmé, že firma chce ušetřit náklady, kde to jen jde. Nebude tedy investovat do skutečně kvalitních reklamních předmětů, když i ty méně kvalitní udělají stejnou službu.
Musíte tedy počítat s tím, že pokud je budete nosit pravidelně, příliš dlouho vám nevydrží. Pokud si je tedy chcete uchovat, například proto, že je to kus z limitované edice, pak je nejlepším řešením dát jej ihned od ochranného obalu a založit na dno skříně. Sice tím uděláte přesný opak toho, co by si firma, od které jste jej dostali, přála, avšak vydrží vám tak podstatně déle. Ať už se rozhodnete jakkoliv, v konečném důsledku je výběr přeci jen pouze na vás.